Subject: FW: Re[2]: 11101 km 2,86-3,61 Saviranna JJT välisvalgustus
From: "Annika Matson" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Cc: "Merike Joonsaar" <[email-masked]>
Date: Thu, 26 Jun 2025 14:07:48 +0300

Tere

Palun registreerida mulle menetlemiseks.

Menetleme Merikesega JJT ja välisvalgustust eraldi.

Luua Deltas seos kirjaga nr 7.1-2/25/17167-6

Annika Matson
peaspetsialist
planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

+372 5462 0384
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Mihkel@estgrid <[email-masked]>
Sent: Thursday, June 26, 2025 11:16 AM
To: Annika Matson <[email-masked]>
Subject: Re[2]: 11101 km 2,86-3,61 Saviranna JJT välisvalgustus

Tere

Kas oleks võimalik projektilahendus teiega ära kooskõlastada?

Projekt: 
https://www.dropbox.com/scl/fo/otqni9qxy0rxojqqrx83x/AGyi3h6e_JPMeP8g1IQGEhI?rlkey=f9q4ub1vsvar7rozdvhhli7ug 
<https://www.dropbox.com/scl/fo/otqni9qxy0rxojqqrx83x/AGyi3h6e_JPMeP8g1IQGEhI?rlkey=f9q4ub1vsvar7rozdvhhli7ug&dl=0> 
&dl=0

Lisa kaustas on ka IKO plaanid.

Küsiksin üle, et kas EHR tänavavalgustuse ruumikuja tuleb joonistada mastist 
masti või kujutada koos kaabliga?

Lugupidamisega

Mihkel Oitsalu

Estgrid OÜ

M:5054620

E, 16/06/2025 kell 16:02 kirjutas Annika Matson 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >:

Tere

Tulenvalt Transpordiameti juhendi 
<https://www.transpordiamet.ee/sites/default/files/documents/2021-12/nouded_tehnovorkude_teemaale_kavandamisel_0%20%281%29.pdf> 
Nõuded tehnovõrkude teemaale paigaldamise kavandamisel (2018) punktist 2.3.4 
teega rööpse tehnovõrgu paigaldamine tee muldesse ei ole lubatav. Erandjuhul 
võib tehnovõrku tee muldesse paigutada asulates, kus muid võimalusi ei ole. 
Kuna antud juhul on vaba ruum olemas ja kavandatakse ka kergliiklustee 
ehitust, siis kavandada valgustuskaabel väljapoole riigitee muldkeha 
ehitatava kergliiklustee äärde, teemaal maksimaalselt kinnistu piiri äärde. 
Teemaal peab valgustuskaabel olema paigaldatud kaitsetorusse tugevusega 750N 
ja mulde all või ristumisel teega või kraaviga 1250N.

Piirkiirus riigitee nr 11101 km 2,86-3,61 lõigus on mõlemas sõidusuunas 60 
km/h ning vajalik on paigalda standardile EVS-EN 12767  vastavad 
valgustusmastid. Nende kolme tähise (NE, LE, kui HE) erinevus on selles kui 
palju energiat mast autoga kokkupõrkel neelab. Kuna Eestis ei ole 
sätestatud, kus võib NE-d või LE-d kasutada ja kus peaks kindlasti HE 
olema - siis võib neid kõiki igal pool normist tuleneval kaugusel kasutada. 
Pigem tuleks kergliiklustee ja sõidutee vahel kasutada siiski HE maste.

<![if !vml]><![endif]>Annika Matson
peaspetsialist
planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

+372 5462 0384
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Mihkel@estgrid <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, June 10, 2025 1:04 PM
To: Annika Matson <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: 11101 km 2,86-3,61 Saviranna JJT välisvalgustus

Tere

Rääkisime täna telefonis Saviranna tee kaablite paiknemisest.

Lisasin .dwg manusesse.

Kas võime paigaldada valgustite kaabelduse paralleelselt sõiduteega 
transpordiameti maale?

Näitame joonisele 750N kaitsetoru mulde alla ja 1250N toru ristumisel tee 
või kraaviga.

Saime EHR keskkonnast märkuse  mastide kohta: "Kuna projekteeritud 
tänavavalgustusmastid paiknevad teega külgnevas vabas ruumis, siis 
tulenevalt Tee projekteerimis normide § 11 lg 1 ja lg  6 peavad 
sõidukipiirdesüsteemita teel valgustusmastid vastama standardi EVS-EN 12767 
nõuetele" Tekkis kaks küsimust:

1.	Selles piirkonnas on piirkiirus 50km/h,  mida Tee projekteerimis normide 
§ 11 lg 1 ei kajasta.
2.	EVS-EN 12767 järgi võiks olla, nii NE, LE, kui HE mast. Mille järgi seda 
otsustatakse?

Kas selles piirkonnas on vajadust HE mastidele?

Lugupidamisega

Mihkel Oitsalu

Estgrid OÜ

M:5054620